Rymmare

De bara väller ut ur alla tänkbara inhängningar...inhägnader... ja, skit samma hur som helst så är det bara så att det är vad de gör! Så fort de ser en minsta springa eller chans till att de kan putta omkull en grind eller annat så är de fria som en flock kalvar...flock... hög...det var hemskt vilka svåra ord det kan bli så här sent på kvällen/natten eller är det jag som har tagit för mycket medikamenter?! Man kan faktiskt undra!

Ja hur som så är de nattade med välling efter att de smitit ut i köket medan jag skulle lägga ut lite nya tidningar i deras hage där de nu bor när de inte är ute. De har lärt sig att man ska akta sig för människorna när de kommer med utsträckta händer och desperata blickar...samtidigt som de försöker prata gullegullspråk! Det går de inte på längre...om de nu gjort det någon gång. Men snabba börjar de bli och värst är tjejerna, speciellt en av dem och jag tänker inte avslöja vilken ;-)

Det har varit så tur med vädret denna vecka att de kunnat vara ute större delen av dagarna och det är jätteskönt både för dem och mig. Det är mycket lättare att plocka bajshögar ute än inne för det är ju med det som med allt annat - De hjälper gärna till....väldigt gärna!

De är som små pirayor när man sätter in ett ben till dem så har man genast 3-4 som kastar sig på och börjar rycka och dra. De är väldigt ettriga och ska vi gå efter det så blir det väldigt arbetsvilliga uthålliga små monster...gullungar menar jag så klart...hur kan jag säga något annat. Se bara här på bilden...så go!!



Foto: Kitty

Hur som helst så ska jag nu sova så jag orkar med dem i morgon igen. De är inte alls så "värstingar" som det låter men att ha valpar är ett heltidsjobb...i alla fall för mig som inte orkar så mycket. Tur jag har så många som hjälper mig och att de avlöser varandra. Just nu har vi Marie och hennes hundar(från västkusten)här för att tjänstgöra i valplådan! Tur för mig att jag har så många vänner som ställer upp och hjälper till annars hade det troligen inte gått att få ha denna kanske sista valpkullen...fast vem vet man ska aldrig sägar aldrig...bara kanske!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Vi märkte verkligen hur energiska de blivit, när vi klev in i hagen i lördags. Ändå var det inte så många dagar sen sist. De utvecklas i rasande fart. Egenskaperna är perfekta tycker jag!!

/P

2009-05-18 @ 11:20:32
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Kitty

mohaha de små busarna! ;) Jag tycker abra de är härligt att höra att de är pigga och glada :P Önskar att jag fick träffa dom igen =/ Tror inte jag pussade på dom tillräckligt mycket ;) Kram på er!

2009-05-18 @ 17:18:56
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Carina

Förstår ni att det sväller i ett modershjärta?! Jag är lika stolt som om det vore mina egna barnbarn! Heja på U-B! Jag visste att du skulle klara det! Jag kan inte säga att jag bidragit med något, Stella skulle varit lika underbar ändå, men stolt kan man väl få känna sig?

Mormor

2009-05-18 @ 19:17:35
Postat av: Carina

Förstår ni att det sväller i ett modershjärta?! Jag kan inte säga att jag påverkat detta på något vis, Stella hade blivit lika underbar ändå, men jag är lika stolt som om det vore mina barnbarn! Go, U-B, jag visste att du skulle klara detta!

Mormor

2009-05-18 @ 19:23:49
Postat av: Carina

Förlåt att det ser ut som om jag stammar när jag skriver också, men först hände ingenting på en lång stund, så jag gjorde om det. Och vips var det två inlägg! Att få bort ett av dom överstiger dock min förmåga, har försökt i evigheter, så det är naturligtvis mig det är fel på. Man kan inte vara bra på allt!!

Mormor

2009-05-18 @ 19:39:19
Postat av: Grebe var det så ni kallade mig =)))

Som jag sa "kärt barn..hmmmh!kvinna har många namn" ;)

Vad ska man säga! "småstjärnor" så långt ögat når ;)Jag sa ju det!!!! kan inte bli annat än stjärnor med den kombinationen =)

Dom ser så välmående och jättefina ut...redan nyfiken på nästa bildleverans =)

Var rädd om dig...kram Marie

2009-05-18 @ 20:54:31
Postat av: Marie

De ser riktigt fina ut. Det är bra att det är gott gry i dem, även om det betyder att de rymmer titt som tätt.

Det gör faktiskt mina små också, trots att de ännu är så små. De blir 3 veckor imorgon. I morse kom det i alla fall på en nivå till på valplådan. De ska få flytta ner i stora valphagen inom kort. De är ju ännu för små att vara ute, men jag hoppas det blir fortsatt fint väder framöver.

Kram Marie

2009-05-19 @ 10:44:43
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Lisen Lundström

Hej min vän, inte vare sej hunnit eller orkat vara inne och tittat på huliganerna dina, förstår precis"ler" jag har 2 st i valplådan och bara det är jobb nog.

Tänker på er ofta

Många kramar Lisen

2009-06-03 @ 21:52:01
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0