Fy på mig!

Oj så dålig jag är på att uppdatera...skyller på att vi haft full rulle den senaste veckan både med människor och hundar. Även om alla är mycket hjälpsamma så blir jag trött och segare i huvudet än vanligt. Hur som så finns det 4 benta som är helt oberörda av min trötthet! De små som bara växer, äter, busar och sover...bryr sig fullständigt noll i hur matte i huset orkar eller inte orkar. Men när man är trött kan man sätta sig och titta eller gulla med de små charmtrollen så får man en injektion med energi! De är så underbart söta och så snygga...vi har väldigt svårt att välja vem som är bättre än bästa...för ingen är dålig. Tror jag börjar få lite koll på deras olikheter nu och det känns skönt för det närmar sig 8 veckor med stormsteg. Som jag skrivit förut så är de så lika inte bara hur de ser ut - utan även hur de är. Men nu ser jag mer och mer att de har sina egenheter. Det känns så skönt att jag orkat få ha dem kvar här hemma så jag kunnat följa deras utveckling. Eftersom det är så små nyanser så skulle det vara svårt att komma utifrån och bara säga att den är si och den så.
Vi ska ta nya bilder på dem uppställda i morgon för sedan åker Kitty och dotter Lina från ön igen. Det gäller att utnyttja dem så mycket som möjligt innan. Ska bli spännande att se dem på bild igen. Pernilla Å var här med sina döttrar, vi gick igenom dem ordentligt (valparna inte döttrarna...) och kom fram till att det mest är små, små detaljer som skiljer.

Vi har nu 3 säkra på hanarna och några som inte bestämt sig så är det någon som fortfarande är intresserad så är det dags att bestämma sig så fort som möjligt. 
(Magnus ;-) du får gärna höra av dig! Jag hoppas ju lite på dig.... men även på er andra trevliga människor som hälsat på ;-)

Efter vi tagit bilderna i morgon hoppas jag att jag ska hinna få in dem även om det är en väldigt intensiv dag i morgon. Sjukgymnasten kommer hit och sedan ska jag till tandläkaren...eller tandhygienisten var det nog. MEN OM jag orkar ska ni få se dem i morgonkväll.

Jag är lika nyfiken på dem som ni är. Även om "live" alltid är bäst så ser man saker på bilder som kan vara svåra att se när man ställer upp dem. Det är bra för ögat att se dem genom kameran...det är svårt att säga hur jag menar men det blir ett steg till...lite som det är bra att ställa hundarna framför en spegel när man tränar för uppställning till utställning. Det är avslöjande! Man ser sina fel och även hundens brister bättre då.

Glömde berätta att vi flyttat ner dem i kväll så nu får de vänja sig vid tvättmaskin och torktumlare. De är som med allt annat hittills, helt oberörda!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Väntar med spänning på uppställningsbilder. Det är precis som du säger, man ser med det kritiska ögat (fast det gör jag ju hela tiden på allt).

Hemfärden i går bestod av en tonåring som försökte förmå sin mamma att dela en hund med henne och en nioåring som satt helt tyst och bara funderade. Vem, hur, vad? Stackars liten, hon gör ju som vi, väger allt som kan bli för- och nackdelar mot varandra.

/P

2009-05-12 @ 19:46:27
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0