Mat, mat, mat....

Stella är konstant hungrig och får mat var 3 dje timme ungefär. Hon är smal men inte mager fast hon äter så mycket. Så i går gav jag dem mat för första gången och det var såå gott. Idag fick de mat igen efter att Åsa gjort rent och fin inne hos dem. De slänger i sig maten men är väldigt duktiga på att stå runt fatet. Ska ta kort på dem i morgn så ni får se när de äter. Men så i kväll tog sig en valp över brädorna i hagen så det blev till att höjja med en bräda till och anledningen till att han rymde var att mamma stod på fel sida och de var sååå hungriga. Det blev att ge dem en vällingskvätt också...så helt plötsligt är vi uppe i 2 tillskott-lite för fort men de verkar behöva det och mår inte dåligt av det. Men nu får de nöja sig med dessa 2 mål i en vecka drygt innan vi lägger till en omgång till.

Det är så härligt att se hur de äter och vilken glädje det är att se dem. De vet verkligen hur man ska göra för att äta, ingen tveksamhet. Det är också ovanligt att de står så fint och äter - de brukar stå mer i maten än vid sidan. Ska plocka fram "valpbaren" i morgon så att det blir lättare både för dem och mig.

Sedan vill jag säga GRATTIS till Bonnie och Sigge kullen som idag blir 7 år!! Det är så otroligt att det är 7 år sedan jag stod där med lilla korgen hos veterinären Håkan framför tv kamerorna för att ta bort några baksporrar. Det var ju nästan nyss....tiden går så himla fort...njut av allt som är bra för det är ändå för kort tid och allt går fort.

I kväll har vi haft Stellas tidigaren fordervärd Carina och Rolf här för att se bäbisarna. De tyckte det var ovanligt vackra bäbisar och det tycker ju jag med.  Vi åt tårta som de hade med sig....gott!!



I helgen som gick fick vi en ny SVCH =Viltspårchampion. GRATTIS Sissi och ALVA!!! Ni är såå duktiga!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0