Bessie-valpar

  


Nu äntligen har jag fått till dessa bilder som Susanne hjälpte mig...kamera lösa människa att få till. Uppställning var som vanligt lite si och så. När man då dessutom inte riktigt orkar blir det om det blir. Jag kan säga att de utvecklats väldigt mycket sedan bilderna togs...åt det bättre, även om jag tycker de är bra även här. Men kropparna har kommit med mer mat osv...

      

Detta är Rindi´s Prima nästan 7 v. på bilden.


  

Detta är Rindi´s Altera  nästan 7 v. på bilden.



   Mamma heter Rindi´s Prinsessan på Ärten "Bessie" och pappa är en gammal goding Lord Caalveert´s Murphy "Ricco"


Denna kull har vi inte haft här hemma utan Maria och Jonas har haft hand om allt utom parning och valpning. Valpningen började bra(22/6) men slutade med snitt och en död tik till...nr.3 och därav namnen! Eftersom de väldigt gärna ville ha en kull till som de kunde få spara en tik ur så bestämde vi oss för detta med risk för en stor kull...man vet aldrig men det var okej för deras del. De bor helt underbart och är en engagerad familj så i stället för att sälja bort valpen som blev "över" har "farmor" i familjen fått bli hundägare och på så vis spar de avelsrätten i familjen! SMART!! Vi har redan planer på vilken hane som skulle kunna passa på någon av damerana om allt utveckas som det ska. Man vet aldrig i dessa tider, när många oväntat drabbas av både det ena och andra. Men drömma kan man alltid, det kostar inget!

Risken de tagit med denna kombination är att de blir lite för "snälla" om man kan säga så?! Men både mamma och pappa är helt underbart trevliga hundar med bra kroppar, bra psyke och extremt bra pälsar-spec.pappan (pälsen). Hur som så hoppas jag det ska bli roliga hundar för hela familjen. Bessie har växt upp som kompis till Tilde 7 år, hon har gladeligen sprungit runt i slöjor och prinsesskronor! Så hon har verkligen levt upp till sitt namn.

Nu på slutet såg man hur trött hon var på dem och varje gång jag kom dit trodde hon att äntligen NU ÅKER VI!!! Men tyvärr så får hon försöka säga ifrån i stället så hon får vila.  MEN är man en prinsessa så ska man väl inte behöva göra sådant själv...och då speciellt inte när man är en så snäll och tålmodig...men det hör ju liksom till i rollen som mamma.  
Jag orkar tyvärr inte med fler hundar här hemma pga min dumma sjuka sjuka kropp. 


Den som är intresserad av stamtavla får kolla på vår hemsida eller ännu lättare http://kennet.skk.se/hunddata/

För dem som inte hittar in till min andra blogg så säger jag titta i kanten där det står LÄNKAR där står den högst upp.


Kommentarer
Postat av: Kitty

Så söta flickor! Ja, hoppas dom blir lika mysiga som mamma Bessie! Halvbrosan Texas är inte heller så omysig ;) Det måste ligga i släkten! ;) Kramar!

2009-09-09 @ 07:32:44
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Birgitta

klart mysigheten ligger i släkten :)

2009-09-10 @ 07:42:42
URL: http://www.kamelens.se/blog/
Postat av: Tina

Super roligt att få se dom på bild!!! Underbart härliga valpar!!!

Så roligt och nostalgiskt att få se valpar efter Bessie och Ricco!!!



Ja, Ulla-Britta har sin Bessie som hon har fött upp och jag hade en Bessie på parningsbesök tidigare, kunde inget annat än att skratta åt Ulla-Britta som trodde jag var en riktigt hönshjärna skratt när jag sa att det fanns en Bessie som hade blivit parad med Arne, nä sa Ulla-Britta nu tog du nog fel, men jag förstår vad du menar och hon tog för denna kullen och jag menade dne kommande kullen med Bessie och Arne osm jag inte skall ha utan ägaren som har Bessie :)) Jag lite kan underhålla en och göra en så glad, så fel det kan bli men så roligt jag hade det skratt



Dessa barn efter Bessie och Ricco hade jag velat se så länge och nu får jag se dom på bild, UNDERBART!!!

Jag njuter varje sekund som jag tittar på dom!!!



Tusen Tack för titten!!!

Och Du Ulla-Britta, nu vet vi att det finns fler som heter Bessie och att vi båda hade både rätt och fel ler stort



Kramar i massor kommer här!!!

Tina

2009-09-13 @ 10:28:56
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0