Äntligen


Hela glada gänget! Under kommer lite bilder att titta på för er som inte kan komma och titta på riktigt!


Här kommer nu bilder som vi = Kitty fotade, jag ställde och Lina levererade! De ville inte stå riktigt men jag tycker ändå vi fick till det och de är bara 5 veckor och 3 dagar så vad ska man begära av dessa småpluttar. De är så orädda och framåt. Vi har haft flera andra hundar här och de har sprungit bland för dem okända hundar i trädgården, ingen backar för något. Samtidigt är de väldigt lyhörda och reagare blixtsnabbt när man "låter" på rätt sätt = fjantigt eller visslande.

Nästa gång det blir uppställningbilder är när de blivit 7 veckor och är på väg mot 8 för leverans. Vi har fortfarnade 2 stycken som inte är tingade - Alla vettiga och trevliga människor som vill ha en härlig hund är välkomna att höra av sig.

Alla är framåt och vissa ...eller alla passar nog ypperligt till jakt. Den som vi kallar "Storpojken" skulle jag väldigt gärna sälja till någon som jagar mycket. Han har ett ordentlig tryck i sig och ger aldrig upp när han påbörjat något som han vill göra. Har han bestämt sig för att dra av mitt eller någon annans byxben så ger han sig inte förrän det är av...nje, men nästan ;-) samtidigt här han jättego och väldigt glad hela tiden. Skulle nog även passa till lydnad eller annan typ av bruksträning - men bara soffhund med promenader då kommer han troligen att klättra på väggarna.



Här är den pojke som vi kallat Hane 7 förut - Nu Brunben.



Här kommer Hane 4 - Nu Bruno



Här kommer Halvan och tidigare Hane 5



Hjärtepojken tidigare kallad Hane 1



Hane 2 kallas nu alltid för Storpojken



Här är Tik 3 som nu kallas Queen



Här kommer sist men inte minst ...tror jag Tik 6 som nu kallas Star.

Jag är så himla nöjd med kullen, de har det mesta man kan önska. Ska bli så spännande att se hur de utveckas nu de sista veckorna. Det händer ganska mycket med både kroppar och i huvudet. De äter nu full ranson = torrfoder 3 gånger + välling det sista på kvällen innan vi stänger för dagen.

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tycker kullen ser jättebra ut!!! Dom jag gillar mest är hane 1 och 5 :) Vilka godingar:) Vi får se vart dom hamnar någonstans!



Tikarna påminner om Stella och henns syskon till utseendet, men jag kanske har fel, men fina är dom:)



Kram Tina

2009-05-15 @ 07:29:53
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Birgitta

tur att jag inte skall välja någon av dom. De är jättefina alla, men det är klart att en favorit har man ju :)

2009-05-15 @ 08:41:14
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Marie D

Jameeen, så fina de ser ut allihop och speciellt Halvan, hane 5? Honom blev jag riktigt förtjust i och nu ska jag snart få se dom och er förstås, SKA BLI SÅ ROLIGT!!

Kram från mig så länge

2009-05-15 @ 10:54:48
Postat av: Lina

Åh vad jag saknar de små ligisterna! :) Bilderna blev jättebra, så fina så.

2009-05-15 @ 15:43:25
Postat av: ELIN

Det växer så det knakar märker jag. :)

Längtar efter att få hem gullungen!

2009-05-16 @ 11:14:16
URL: http://elinhanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0