Aktiv höst och tråkiga nyheter

Inlägg av Gästbloggare Pernilla Å


Tiden går fort när man har roligt och en rolig höst har det varit. Stellas valpar har varit aktiva på olika kurser tillsammans med sina mattar och hussar. Lydnad och Viltspår är det som främst stått på schemat och själv har jag turen att följa de Gotlands ägda hundarna i just Viltspår.

Många och roliga timmar i skogen i både regn och sol, har det blivit. Sakta men säkert går träningen framåt och Ni ska veta att det här kommer att bli ett gäng duktiga eftersöks hundar och förare när de är färdiga. Det säger jag som står bredvid och inte är någon hundförare utan bara instruerar.
Jag är så lyckligt lottad som fått träffa alla kullens valpar under hösten. Även "lilla" Alva, som inte är så liten längre, har varit på Gotlandsbesök och passade på att göra ett besök hos mej för att stå på trimbordet en stund. Utvecklingen är fantastisk och jag är lika förtjust varje gång jag träffat någon av dem. De är vackra och härliga. Har ett underbart temperament och energi. Precis så som våra egna två tokstollar. Energin går ibland åt till att äta på något som inte en hund ska äta på men vad gör det? Kärleken och glädjen man får tillbaka av denna underbara valpkull är värd en sönderbiten matta eller två.

Många sms-rapporter har det blivit från mej till Kennelmamman, Ulla-Britta. Jag vet att hon mer än något skulle vilja vara med och titta och begrunda men hennes ork finns inte med just nu. Det får bli rapport med mobilen i stället. En av rapporterna skulle jag dock ha velat slippa. Men ibland är det oundvikligt att tråkiga saker händer. Saker som vi inte vill att de ska hända men det händer en då.

Efter en tragisk olycka, ett slag mot huvudet av en branddörr somnade Chaplin, en av kullens syskon in, natten till den 11/12. En olycka som ingen kunde hjälpa och veterinären inte kunde rädda. Det är med djup smärta jag skänker en hälsning till familjen Ahlström.


Chaplin har lämnat oss för en färd till hundhimlen. Men du finns i våra hjärtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0