Lugnet har lägrat sig över lådan

Nu har vi fått sova en natt även om jag gick till sängs sent för att jag ändå skulle vara tvungen att ge Stella lite extra mat innan nattningen. Sedan satte jag klockan på 02.30 för att titta till dem ordentligt men jag brukar alltid vakna före klocka. Men denna gång var det inte så....Rolf kom till slut (han ligger i en av döttrarnas gamla rum nu för att få sova lite bättre)och undrade om jag inte skulle stänga av klockan...då vaknade jag och oj jag hade klockan i handen men hade väl somnat på vägen mellan att handen tagit klockan till den landade på täcket... DÅ är jag trött, ett säkert tecken!

Men det är kanon bra med de små och deras underbara mamma. Hon är så lugn och trygg, inte stressad på något vis. De brukar kunna bli lite oroliga i början när valparna kryper runt och piper men inte hon...hon puttar dem lite och försöker sedan måtta in bästa läget och går inte det så försöker hon igen tills det lyckas men blir aldrig orolig på något  vis.
 
Här har hon hittat min fina lilla mjuka hund, den skulle hon bara ha och den tvättades lite överallt....detta var ett nytt betende för mig. Alltså att de som är skendräktiga brukar ta både det ena och andra till valpar men hon var inte intresserad av något annat än mattes lilla Bukovskihund...ska det va så ska det va kvalitet! Ja hur som så var hon väldigt försiktig med den så den ser som ny ut fortfarnade! Lite roligt att hon valde just den för när jag fick den sa jag att den kändes som en riktig liten hundvalp och det tyckte uppenbarligen hon med.
  
Här ligger hon i lådan och väntar på att första valpen skulle komma. Det gick rätt snabbt när det väl satte igång på riktigt.

Här har första killen kommit och den pysslade hon sedan om i exakt 1 timme innan det kom en till.
     
Sedan fick hon en i halvtimmen ungefär och totalt tog det 5 tim att få fram 7 valpar. De sista 2 var det uppehåll på 2 tim och 20 min. När den näst sista kommit så kom den sista bara glidande ut 5 min efter. Precis så hade mamma Klara också på sina kullar. Det är intressant att de kan ärva sådana saker!
 
Här sitter en trött men lycklig nybliven hundägare Robyn och fotar de små liven. Storasyster fick vara med när deras förra hund Puma föddes så då var ju detta ett måste tyckte jag. Hon har sparat och sparat pengar för att kunna köpa en egen hund och nu ska det bli verklighet.
        

Här trodde vi att det kanske inte kom fler men jag tyckte mig känna några till....men oj så tveksam man kan bli även om man inners inne känner sig säker. Man ska lita på sin känsla för det kom några till efter vi gjort rent både i lådan och tvättat av mamma.
På sista bilden ser ni henne koppla av efter att alla var ute. De får ett speciellt lugn efter att alla är ute, det är så härligt! Ännu en valpning utan vetreinärhjälp. Vi har varit lyckligt lottade, inget kjejsarsnitt på 17 kullar. Jag tror det är rätt ovanligt och någon gång händer det nog alla.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Så kuuul för Robin att få möjlighet att vara med när valparna föddes! Jag ska någon gång se till att få vara med någonstans någon gång när det är dags för valpar! Måste vara underbart, i alla fall om det går så bra att tiken fixar allt själv och valparna mår bra! Pussar och kramar till de små!

2009-04-05 @ 21:37:47
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Mariell

Ja, jag instämmer i med Kitty, super kul för Robyn att få vara med. hoppas oxå på att få vara med på en valpning någon gång!

hoppas att du får vila så mycket som du behöver och att du orkar med.

massa kramar och pussar både till dig och valpar och Stella och Rolf SÅ KLARTT!!

2009-04-05 @ 22:29:08
URL: http://marielldahltrom.blogg.se/
Postat av: Benny

hej Ulla-Britt.

Jättekul att valparna anlänt & att Stella och valparna mår bra :-)Ska bli roligt att följa kullen framöver.....Pappa "Egon" fick fira med valpar från tidigare kullar på SSRKs utställning i helgen med att bli BIS-avelsgrupp :-)

Ha de bra

Benny

Postat av: Marie

Grattis till de små. Ser jättefina ut.



Är precis hemkommen efter några dagar i Danmark. Blivande moder Wimsa har blivit riktigt rund om magen och det är ännu tre veckor kvar. Undrar just hur många det ska bli den här gången.

Kram och lycka till!

Marie

2009-04-07 @ 02:14:53
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Lisen

Var tvungen att kika in och beskåda underverken, såg då att syster yster som just nu är på besök och fick dikterat hur hon skulle skriva i går glömde mitt namn, ja se dessa virriga systrar.

Många kramar från oss i KNICKARP hoppas allt är bra i valplådan.

KRAM LISEN

2009-04-07 @ 09:13:42
Postat av: Pernilla Grauning

Jag hinner inte komma till er den här veckan. Har ju varit iväg i helgen o ska iväg på torsdag igen. Där emellan jobbar jag på två ställen. Det är ju fan att man ska missa, när det äntligen finns valpar. Jag hoppas att nästa vecka blir lite lugnare... KRAAAAAM!

2009-04-07 @ 14:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0