Äntligen!!

  



Nu är de små gullegrynen snart inga gryn längre. Här på bilderna är de drygt 3 veckor och vem som var lyckligast valpar eller Robyn vet vi inte...men jag tror vi kan gissa!

Robyn och mamma Pernilla hjälpte mig väga, avmaska och sedan fotografera hela bunten. Hoppas jag fått rätt valp på rätt ställe....inte helt säker men tror så! Hur som helst så är det lite si och så med uppställningen men är man bara 3 veckor så begär vi inte så mycket varken av mig eller valpen. Jag är faktiskt rätt nöjd, det brukar vara svårt att vå denna typ av bilder av dem när de är så små. Blir lättare om några veckor. Så titta inte och bedöm dem allt för mycket efter dessa foton utan ge dem och mig några veckor till. Vi väljer inte ut vilken valp som ska till vem förrän de är minst 6 veckor och helst någon vecka till för det händer så mycket på slutet. 

De är alla framåt och orädda så små de är. Som ni ser har de fått en lite större hage att vara i för att kunna ha sovplats och kiss/bajs plats på annat ställe. De gjorde genast skillnad på detta så det var tur vi gjorde utbygget så pass tidigt. Idag fick de även sin första måltid av mig...det innebär välling med lite uppblötta torrkulor. De tyckte det var supergott och alla stod och knuffades i fatet. Får nog plocka fram "valpbaren" så de slipper stå i maten. 

I morgon kommer Åsa och gör storstädning i lådan, det är fortfarande väldigt rent men nu blir tidningarna rätt blöta och behöver bytas ut med någon dags mellanrum. Så Eftersom jag har snälla vänner som vill städa så får de gärna göra det! Nu ska jag lägga mig och höra på de små som ligger och gnyr och kurrar lite ...de har många små ljud för sig och så sover man så gott - drogad av all kisslukt.... NEJ så illa är det inte ännu ;-) Jag ska inte vara elak mot Stella för hon städar minsann så gott hon kan! 

   Hane 1

   Hane 2
   Tik 3
   Hane 4

   Hane 5

   Tik 6

   Hane 7

Kommentarer
Postat av: Kitty

Men herregud de står ju jättebra på benen! Vilka valpar du har fått! ;) De ser väldigt jämna ut på dessa korten iaf! Men som sagt de är mycket yngre än vad man tror när man ser bilderna, snyggt jobbat tjejer!! ;) Kan ju bara bli ännu bättre!!! Förstår att Robyn är lycklig där hon sitter ;) Blivande "mamma" till någon av de små, så mysigt!! Kram på er!

2009-04-29 @ 07:18:02
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Pernilla

Det blev ju jättefina bilder ju. Man ser det man vill se, söta urgulliga valpar som luktar SÅ gott. Ska bli så roligt att se vad det blir av dem. Jag har en så speciell känsla för en av dem, hade det redan när de föddes. Ska bli roligt och se om den håller i sig. Vem? Nix det säger jag inte.

/P

2009-04-29 @ 20:08:06
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lisa Årdh

Hej!

Vad kul att se så välmående valpar.

Jag håller med om att du tränat dom väl att stå redan. Bådar gott för framtiden :-)

Ska bli jätte spännade att följa dem på bloggen framöver. Skickar även en hälsning och många pussar till barnen från en stolt far.

// Lisa

2009-04-29 @ 21:52:43
URL: http://lisaardh.se
Postat av: Lena Bell

Oj vilka söta , vi har pratat med Tyke och han väntar med spänning på en lekkamrat.

2009-04-30 @ 14:14:38
Postat av: Mikaela Åhlin

Hej! Längesedan jag satt vid datorn och nu när jag ska uppdatera mig märker jag bara hur dom småliven bara växer och växer så det knakar och redan nu är dom hela 4 veckor om jag inte räknat fel? Väldigt fina valpar har det blivit. Mvh Mikaela Åhlin.

2009-05-07 @ 22:12:06
URL: http://dottern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0