Torsdag



De äter å äter,  blir rundare och rundare.  Det är så lätt att bli sittande och tittande på de små gullegrisarna. Är man lite stressad eller uppjagad på något sätt så ska man sätta sig vid en valplåda för då blir man lugn. Det är något magiskt med små nyfödda varelser oavsett vilken sort det är. De smaskar och äter, allt är så rofyllt.

Stella har bra med mat, det droppar mjölk när hon står stilla och det ser bra ut. Hon var lite hård i någon tutt så vi får passa upp så det inte blir några problem med mjölkstockning - det är jobbigt och ont. Har varit med om det en gång för länge, länge sedan och det vill man helst lippa.

I morgon har vi Lina och Maja hemma så då ska vi ta kort så ni får se hur de ser ut, en och en. Jag orkar inte ordna med det själv så då får man passa på när hjälp finns. 

Nu ska jag gå och sätta på kaffebryggaren för Susanne kommer tillsammans med en av döttrarna för att gå med hundarna! Är vi bortskämda eller bara booortskäämdaaaa.....;-)

I helgen fick jag en födelsedagspresent till....det är såå härligt jag har fått njuta av min födelsedag hur länge som helst. Då fick jag Linn m.familj en bok som jag länge tänkt köpa men som aldrig blivit av. Det roliga med denna är att VI är med i den! Jag blev så glad när jag fick höra det och min första tanke var att det nog var med som "felexempel" men det är nog inte så även om vi inte står så perfekt som man skulle önska.  På bilden är Pernilla Åhlin m.Pennie, Maja m.Selma, Lina m.Nova, Annelie m.Tiger. En grupp som vi vann många BIS -avelsgrupp med både på SKK och SSRK

Kommentarer
Postat av: Monica

Roligt att det gick så bra med Stella och hennes valpar! Det är som vanligt jättekul att få följa de små liven på din sida - eller Stellas sida kanske man ska säga! När vi kommer över är dom ca 7 veckor, alltså som allra "goast" och busigast också. Det ser vi verkligen fram emot ;-)

Hälsa Maja och Lina och ge Rolf en stor grattis-kram från oss i Nybro! Ruffe skickar ett voff också!

Ha´en riktigt skön PÅSK!!!

Kram/Monica

2009-04-09 @ 17:45:27
Postat av: Kitty

Va heter boken!? ;) Glad Påsk till er och vovvarna!

2009-04-10 @ 09:43:58
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Ulla-Britta

HANDLING - Att visa hund ipå utställning. Av Mia Sandgren /ICA bokförlag

2009-04-10 @ 17:21:28
URL: http://www.kennelrindi.se
Postat av: Lisen Lundström

TASSAR IN OCH ÖNSKAR ER EN GLAD PÅSK men ni kan väl inte slita er från valplådan, men hoppas ni hinner njuta av lite påskamat också.

Jag är så glad för allt roligt ni har framför er här,ja du vet skall bli så roligt.

Jag tycker Åsas mage växer och hoppas och tror det blir bebisar snart.

skall försöka ringa efter påsk

STOR KRAM TILL ER ALLA

Lisen och Peeter

2009-04-10 @ 21:55:58
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Pernilla Å

Mennnnn.......den är ju Linn och Mickan med i och jag har bläddrat i den men inte minns jag att vi "stora" också är med. Nu får jag också se till att köpa den. Visste inte att vi var sådana kändisar.

/P

2009-04-11 @ 10:29:34
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0