Nu börjar det

                                                                     

Nu börjar det bli livat i lådan! Små korta stunder men desto mer låter det. De skäller, morrar och försöker bita och dra i varandra. De går väldigt vingligt och ramlar lätt på sidan för att i nästa stund ta sig upp eller helt enkelt ligga kvar och somna. Hur som helst så blir de bara gulligare och gulligare för varje dag. Jag skulle nog kunna ligga på sängen och titta på dem hela tiden. Det är tur de inte håller igång så länge utan det är korta intensiva stunder, sedan sover de i någon timma tills mamma kommer då är de genast på hugget. Det räcker att hon går förbi lådan för att de ska starta sina rop efter MAT!!! Ofta går hon bara in och städar och tvättar dem, då får de ingen mat utan då är det bara en snabb koll av alla att allt är okej. Nu börjar det bli någon lite pöl på tidningarna som ligger under fällen men fortfarande ovanligt lite. Bajs har jag inte sett sedan de föddes, då kom det första men sedan har de varit bajsfria...eller det har de naturligtvis inte varit för då skulle de inte må som de gör men Jag har inte sett spår av det....mycket ovanligt!

Här kommer lite tyvärr rätt suddiga bilder, vet inte vad jag kommit åt för något på kameran. Ska försöka komma på vad det kan vara. Den reagerar så väldigt på rörelse så om det har något med tiden att göra...får väl fråga experterna i våran "kennelfamilj". Men det är väl bättre med dessa än inget alls antar jag!

                 

Nu fick ni se lite av de små liven och som jämförelsebild så ni kan se hur mycket de växt sedan de föddes lägger jag in en från första dygnet.   

Kommentarer
Postat av: Tina

Valparna ser jättefina ut :)

Så där härligt rosa under fötterna, tror visst att det kallas för tramdynor :D

Och nosen börjar fyllas med mörkbrunt från rosa nos. Goa magar på valparna och en underbar Stella som är så otroligt mamma till sina valpar.



Ulla-Britta-- Du får pussa på valparna från mig och kan du skicka med en valpdoft av springer till mig :D



Kram Tina

2009-04-22 @ 08:09:24
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Den unga blivande valpägaren protesterade högt igår när jag berättade att vi åker ut till valplådan på söndag. Va, inte förrän DÅ??? Hon räknar dagar och hittar på namn.

/P

2009-04-22 @ 11:29:42
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-04-22 @ 11:39:14
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Kitty

tur att du lade ut bilderna iaf! Som sagt bara man har något att titta på!!! =D Ge alla de små i lådan en liten puss från mig och Texas ;)

2009-04-22 @ 11:40:26
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Anna-Lena

Hulledutt! Jag säger bara det...valpmagar är det bästa som finns!!!

Kram Anna-Lena

2009-04-22 @ 17:07:08
Postat av: Bagarmärta i sjunnis

Morron. Jösses vad tiden går fort, snart jär det leverans och jag har inte varit där än... Om allt går som det ska nu så kommer jag i slutet på Maj/Kram från mig

2009-04-24 @ 09:24:43
Postat av: linn

oj så stora valparna har blivit! Det skall bli så spännande att se dem på riktigt (: Jag slutar på mitt jobb den 22 maj så efter det kommer mamma och jag ut och hälsar på (: kram!

2009-04-25 @ 21:36:35
URL: http://linnk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0